Satu-satunya kacang yang aku suka :)

aku memang tak suka makan kacang2 ni. lagi2 kacang tanah cap tangan favourite mama tu. tak gemorr awok *bajet reti sangat cakap perak la tu haha*


kau sebut la segala apa jenis kacang lain; semua aku tak suka. yang paling2 tak suka: kacang merah and kacang hijau. kacang2 yang kena sorok dek chocolate ke, cake ke, abc ke, kuih raya ke, semua last2 kena letak tepi.


tapi aku suka gilaaaaaaa kacang niiiiii!
KACANG-DADA!!


haha. sengal. bukan kacang dada. BUAH BERANGAN laaa! in english they call it CHESTNUT. pelik punya translation. -.-"


lama gila dah tak makan buah berangan goreng ni. dulu2 kitorang beli kat tepi jalan murah sikit. ni tadi nak beli kat jj, 300gram RM12. cisss. last2 sorang dapat makan 6biji je. takpe, nak hilangkan mengidam punya pasal. sikit pun jadi laa.

buah berangan goreng selepas dikopek dengan berhati2 dan cermatnya oleh aku hehe


isi buah berangan yang sangat manis, berlemak dan sedap. nyummy! ;D


"Buah berangan goreng adalah berkhasiat kerana ia mempunyai lemak yang rendah dan kaya dengan fibre. Ianya juga mengandungi kalsium, zat besi, protein, vitamin B1, B12, C, D dan mineral-mineral yang lain"

"Chestnuts promote the nourishment of kidneys"

"Long time eating chestnuts will prolong your life!"

-in the book Compendium of Material Medical (by Lishizen)
  1. hehe.sama lah dengan au,najlaa.sangat suka buah berangan.dulu selalu beli dekat umbai ikan bakar tu.

    ReplyDelete
  2. sedap kan, sedap kan! suka!! lepas ni nk buat operasi cari gerai yang jual buah berangan murah sikit hiihi

    ReplyDelete

Makeover by Butterfly Project